Regus Apeldoorn presenteert zinnenprikkelende boardroom | Conference Matters

Regus Apeldoorn presenteert zinnenprikkelende boardroom

Regus Apeldoorn presenteerde op 29 oktober haar nieuwe, zintuigen prikkelende boardroom. Deze vergaderruimte is ingericht door Sense4, een bedrijf dat zien, horen, voelen en ruiken inzet om een totaalbeleving te creëren.

De gasten konden zelf meemaken wat dit inhoud. Als het gaat om beeld gaat Sense4 verder dan de inmiddels gekende in kleur verstelbare led-verlichting. Door middel van projectie worden complete sfeerbeelden, landschappen of stadstaferelen op de muren geprojecteerd. Bij Regus Apeldoorn beslaat het geprojecteerde beeld standaard drie muren, maar door een scherm voor het raam te spannen is ook aansluitende projectie rondom mogelijk. Bijpassend achtergrondgeluid via de luidsprekers en complementaire geur via een speciale verspreider maken de sfeer compleet.

Het systeem is ontwikkeld door Cécile Roffelsen en Stephan Spies, die hun specialisatie op het gebied van respectievelijk binnenhuisarchitectuur en ICT combineerden in Sense4.

Zij hebben een groot aantal ‘Moods’ samengesteld, zodat de gebruikers een vooringestelde combinatie van beeld, geluid en geur kunnen kiezen, passend bij de doelstelling van de bijeenkomst. Het is mogelijk om een sfeer op maat te laten maken met bijvoorbeeld eigen materiaal van de opdrachtgever.  Ook een voorgemonteerde projectie van een eigen presentatie in een frame binnen het sfeerbeeld is mogelijk. Voor het los presenteren van bijvoorbeeld slides zijn echter gewoon een losse projector en projectiescherm nodig.

Het complete systeem is aan te sturen via een app, zodat men tijdens de vergaderingen zelf aanpassingen kan doen.
Het voelen ontbreekt in de Moods, maar is volgens Roffelsen en Spies – naast de prettige stoelen – vooral toe te passen in de catering. Regus kan naar wens een passende catering aanbieden om de beleving compleet te maken.

Voor het gebruik van de zinnenprikkelende vergaderzaal rekent Regus Apeldoorn het normale tarief, vertelt general manager Franklin Zielinski nog. De locatie wil met ‘het nieuwe vergaderen’ opdrachtgevers weer uit hun kantoren krijgen.