Ricoh Nederland en NextNovelty winnen Gouden Giraffe | Conference Matters

Ricoh Nederland en NextNovelty winnen Gouden Giraffe

Ricoh Nederland en organisatiebureau ​NextNovelty hebben de Gouden Giraffe categorie Congres gewonnen met het evenement 'IMAGINE 2012, Connecting the Dots'. De andere winnaars zijn Dechesne & Boertje Eventmarketing (categorie Creatief), Koninklijke FrieslandCampina / Moodconcepts (Effectief), RET / IDTV Live (Maatschappelijk Betrokken), easyFairs Netherlands (Beurs) en Nintendo / MOVE (categorie deelname). 

De Gouden Giraffe, de vakprijzen voor live communicatie projecten, werden op maandag 15 april uitgereikt in Taets Art & Event Park in Zaandam. Zo'n zevenhonderd professionals uit de evenementenbranche waren op de award-uitreiking afgekomen.

IMAGINE2012, Connecting the Dots, was de Nederlandse aftrap van de wereldwijde implementatie van Ricoh’s nieuwe merkboodschap ‘imagine. change’. Initieel begon dit project met de vraag naar een eendaags relatie-evenement, gericht op het inspireren en informeren van aanwezigen over de invloed en mogelijkheden van technologie op de maatschappij en organisaties. Uiteindelijk is dit veel meer geworden: een voormalige fabriekshal/museum werd omgebouwd tot tijdelijke (pop-up) gallery met interactieve kunstwerken, flexwerkplekken, loungegedeelte, workshopruimtes, bar, mediacorner en een inspirerende plek waar live kunst werd gemaakt.

De cases van de winnaars en genomineerden vind je hier.