Rotterdam Ahoy wint Marketing Award 2019 | Conference Matters

Rotterdam Ahoy wint Marketing Award 2019

Rotterdam Ahoy is de winnaar van de 19e Marketing Award Rotterdam die 7 januari werd uitgereikt door burgemeester Ahmed Aboutaleb. Directeur Jolanda Jansen en haar team ontvingen de award voor hun bijdrage aan de promotie van Rotterdam in binnen- en buitenland in 2019. Rotterdam Ahoy was vorig jaar een van de grote trekkers in het naar de stad halen van het Eurovisie Songfestival. Tv-koks Job en Perry wonnen de Marketing Award Aanstormend Talent.

Marketing Award Rotterdam

De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks toegekend aan mensen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de stad. Volgens de jury van de Marketing Awards weet Rotterdam Ahoy al jaren ‘prachtige internationale evenementen als North Sea Jazz, League of Legends en meerdaagse concerten als Vrienden van Amstel aan de stad te binden’. De jury vindt het prijzenswaardig dat Ahoy als Rotterdamse organisatie daarbij altijd oog heeft voor haar omgeving en samenwerkt met kleine lokale sociale initiatieven.

Rotterdam Ahoy maakt tevens deel uit van de transformatie van Rotterdam Zuid waar ‘Hart van Zuid’ een nieuw bruisend stadscentrum moet worden. ‘Rotterdam Ahoy maakt een belangrijk onderdeel uit van deze ontwikkeling en is daarnaast een belangrijke trekpleister voor de hele stad en ver daarbuiten’, aldus de jury. Het vernieuwde en uitgebreide Rotterdam Ahoy Convention Centre wordt eind 2020 geopend, waarmee het straks een van de grotere congrescentra van Nederland is.

Aanstormend talent

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent werd dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Deze award is bedoeld voor iemand die aan het begin van zijn of haar carrière staat en een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam, of dit nu bedoeld is of niet. Met de award wil de jury de winnaar aanmoedigen om dit in de toekomst te blijven doen.

De Rotterdamse tv-koks Job Pattinasarany en Perry de Man presenteren het kookprogramma ‘Wat Eten We Vandaag’ op kookzender 24Kitchen. Dit doen ze, volgens de jury, op z’n Rotterdams. ‘Ze zetten de boel op stelten, zijn ruig, rauw en van niks onder de indruk. En zorgen voor een enorme lach op je gezicht met hun Rotterdamse tongval, nuchterheid en grappen.’ Rotterdam komt regelmatig voorbij in hun kookshow.

Rotterdam Partners

Burgemeester Aboutaleb reikte beide Marketing Awards uit tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam, georganiseerd door Rotterdam Partners, samen met de gemeente Rotterdam en Rotterdam Festivals.De nieuwjaarsborrel vond plaats in de Maassilo Rotterdam.