Rotterdam introduceert nieuw citybranding platform | Conference Matters

Rotterdam introduceert nieuw citybranding platform

Rotterdam Marketing en Chief Marketing Office organiseerden donderdag 8 september voor zo’n driehonderd vertegenwoordigers van Rotterdamse merken een bijeenkomst over samen werken aan het merk Rotterdam. In dit kader lanceerde wethouder Hamit Karakus het nieuwe digitale citybranding platform www.Rotterdamworldbrand.nl. De bijeenkomst vond plaats in de nieuwe LantarenVenster op de Wilhelminapier."Een stad is de opstelsom van al haar bedrijven, initiatieven, merken en mensen", sprak wethouder Karakus het publiek toe. "Iedereen draagt op zijn eigen manier bij aan het merk Rotterdam, om met elkaar een sterk stadsmerk te bouwen. Laat op deze site zien wat uw bijdrage is. Aanmelden is kosteloos. Een hoge dosis trots is genoeg om bij te dragen aan Rotterdam World Brand."

Een goede beeldvorming van de stad trekt ondernemers, studenten, bewoners en bezoekers aan, stelt Robbert Nesselaar, creative director van Chief Marketing Office: “Er zit van oudsher veel enthousiasme in Rotterdam om samen te werken. Dat geldt ook voor het samen werken aan de beeldvorming over Rotterdam. Rotterdam is een sterk en onderscheidend stadsmerk, een stad die tot de verbeelding spreekt. Dat komt voor een belangrijk deel door vele grote en kleine Rotterdamse ondernemingen en instellingen die aan dat merk bijdragen. Met trots en inhoud wordt gezamenlijk invulling gegeven aan de Rotterdamse merkaanpak."

Tijdens de bijeenkomst werd een aantal door de stad behaalde resultaten en komende activiteiten getoond. Er waren diverse sprekers waaronder Vincent van Zon die op eigen wijze zijn visie gaf op samenwerking met de stad. Dagvoorzitter Erik Peekel zorgde voor een frisse blik en scherpe vragen tijdens de interviews en debatten. Ook kreeg het publiek de nieuwe promotiefilm "RotterdamWorldPortWorldCity", op muziek van Ferry Corsten, te zien.