Spant start storytelling-campagne gericht op eventprofessionals | Conference Matters

Spant start storytelling-campagne gericht op eventprofessionals

Spant is in juni gestart met een storytelling-campagne gericht op eventprofessionals om haar locatie in al zijn facetten op een anders dan andere wijze onder de aandacht te brengen. Centraal in de campagne staat het fictieve karakter Jean Paul.
 Jean Paul is een Gooische excentriekeling en ’s lands meest gevierde #BEP (Best Event Professional), die al menig geslaagd event op zijn naam heeft staan. Hoe doet hij dit toch iedere keer? Zijn geheim: Spant. Er is gekozen voor een unieke storytelling aanpak zonder brochures of banners. In plaats daarvan maakt de doelgroep kennis met Jean Paul in een pakkende verhaallijn die zich langzaam ontvouwt via on- en offline kanalen.
 
Jean Paul bezoekt het profiel van eventmanagers op LinkedIn. Daarna ontvangen zij een gepersonaliseerde glossy ‘Gooische Geheimen’ (met de naam en foto van de ontvanger op de cover) waar Jean Paul honderduit praat over de Chaneldige plek Spant. Daarnaast heeft hij zijn eigen website (byjeanpaul.nl) met exclusieve tips, een selectie geslaagde video’s en is zijn charmante zichtbaarheid op diverse socials te vinden waar hij een inkijkje geeft in zijn succesvolle leven als eventprofessional. Op deze manier leert de doelgroep druppelsgewijs Jean Paul kennen en wordt Spant op een natuurlijke wijze geïntroduceerd.
 
Spant spande voor deze campagne samen met het Rotterdamse bureau 0to9, specialist op het gebied van on- en offline campagne ontwikkeling.