Stadsschouwburg Haarlem zoekt Event Manager | Conference Matters

Stadsschouwburg Haarlem zoekt Event Manager

Stadsschouwburg & Philarmonie Haarlem is op zoek naar een vlotte en gedreven Event Manager voor een dienstverband van 36 uur per week.

Over ons:

Wij zijn Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem. Dé congreslocatie met karakter. Naast het professionele concert- en theaterpodium van Haarlem is Stadsschouwburg & Philharmonie eveneens één van de grotere congres- en evenementenlocaties in de regio. Met 8 zalen en 2 foyers biedt de Philharmonie ruimte aan maximaal 3.500 bezoekers voor congressen, beurzen en andere zakelijke en culturele evenementen. De organisatie bestaat uit ruim 100 medewerkers (50 vaste medewerkers en circa 45 – 50 horecamedewerkers) en een team van vrijwilligers.

Wie zoeken wij?

Ben jij die unieke persoon die thuis is in de evenementenbranche, de coördinatie van de verhuuractiviteiten vlekkeloos plant? Heb jij een vlotte, gedreven en commerciële instelling met een proactieve en service gerichte houding én ervaring met de congres- en evenementenbranche? Dan word jij misschien wel onze nieuwe collega! De afdeling bestaat uit een hoofd en 4 medewerkers. Binnen deze afdeling ben je verantwoordelijk voor het boeken en coördineren van de zalenverhuur tot en met de administratieve afwikkeling. Je bent de link tussen de zakelijke en culturele huurders en de organisatie.

Wat ga je doen?

  • Je bent voor (potentiële) huurders vanaf het eerste contact tot aan de afwikkeling
    van het evenement het aanspreekpunt;
  • Je geeft opties aan potentiële huurders en stelt in overleg met betrokken afdelingen
    offertes op;
  • Voor de zalenverhuur overleg je met betrokken afdelingen over de technisch- en
    organisatorisch inhoudelijke aspecten van een verhuring, zodat dit op een
    verantwoorde wijze en in overeenstemming met beschikbaarheid van middelen en
    mensen plaatsvindt;
  • Je voert de contractbesprekingen met huurders en gebruikers;
  • Je stelt de huurcontracten op en zorgt voor de administratieve afhandeling,
    waaronder het opstellen van een voor- en nacalculatie;
  • Je bouwt een goede relatie op met de opdrachtgever zodat jij de voor komende
    nieuwe evenementen van de opdrachtgever deze ook binnenhaalt. (aftersales)

Wat vragen wij?

  • Je hebt een afgeronde opleiding op het vakgebied en hebt HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt enkele jaren ervaring in de evenementenbranche, waardoor het reilen en zeilen van een afdeling sales & evenementen geen geheimen voor jou heeft;
  • Je hebt zeer goede communicatieve vaardigheden en bent perfect in staat om (potentiële) huurders (telefonisch) te woord te staan;
  • Je bent stressbestendig, accuraat, commercieel ingesteld, kunt goed onderhandelen en beheerst geautomatiseerde planningspakketten;
  • Affiniteit met het theater is een pré.

 

Wat bieden wij?

  • Werken op toplocatie in centrum Haarlem binnen een dynamische organisatie;
  • Een rol met veel verantwoordelijkheid en ruimte voor creativiteit;
  • Een enthousiast team met leuke en gepassioneerde collega’s;
  • Salariëring afhankelijk van kennisniveau en ervaring conform salarisschaal 5 van de CAO Nederlandse Podia. Je krijgt een aanstelling voor een jaar, met de mogelijkheid om te verlengen;

Talent als basis, diversiteit als kracht. Wij streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de samenleving met al haar aanwezige verschillen.

Procedure

Schriftelijke sollicitaties met motivatie en CV kunnen per e-mail (Word of pdf) gericht worden aan Elly de Koning, medewerker Personeelszaken, vacatures@theater-haarlem.nl Zolang de vacature op de website staat, kun je reageren.

Inlichtingen

Voor nadere informatie met betrekking tot de functie kun je een contact opnemen met AnneMarije Hogenboom, Hoofd Sales & Evenementen, tel. 023 – 512 1221 of 06 – 55 85 57 58.