‘Strandhotel Westduin, een sterk merk’ | Conference Matters
Larisa Goudt-Balog, Strandhotel Westduin

‘Strandhotel Westduin, een sterk merk’

Na 19 jaar onderdeel te zijn geweest van de Golden Tulip Groep hebben hoteleigenaren Eef en Jules Izeboud vol vertrouwen besloten ketenonafhankelijk door te gaan. “Vanaf 1 juli 2019 hanteren we weer onze vertrouwde naam, Strandhotel Westduin”, vertelt Sales & Marketing representative Larisa Goudt-Balog. “Met dit herkenbare ‘etiket’ zullen we onze missie, visie en kernwaarden nog krachtiger kunnen uitdragen.”

Met de tenen in het zand

Als vanouds biedt Strandhotel Westduin een unieke locatie. Waar kun je vanuit de vergaderzaal nu zo het strand op lopen? Bij Strandhotel Westduin kan het. Steeds meer organisatoren van meetings beschouwen dit als een enorme pré.
“Uit talloze onderzoeken komt naar voren dat een natuurlijke omgeving de creativiteit stimuleert. We zien dan ook steeds vaker dat mensen met pen en papier het strand op wandelen of de duinen in trekken om zo tot nieuwe ideeën te komen. Zelfs een frisse duik in zee – de perfecte reset van lichaam en geest – komt steeds vaker voor.”
“Als hotel spelen we hier op een logische manier op in. Bijvoorbeeld door de gasten uit te rusten met een goed gevulde picknickmand zodat ze in alle rust met de tenen in het zand kunnen vergaderen.”
Vergaderen op het strand, lunchbreaks in de bossen, break-outs in de natuur… Strandhotel Westduin draait zijn hand er niet voor om. Bijna alles kan en mag hier; dat is tenslotte ‘de vibe’ die bij het strand hoort.
“Maar ook degenen die ín de vergaderzalen blijven kunnen de natuur ervaren”, vertelt Goudt-Balog. “Alle vergaderzalen beschikken over daglicht en vanuit elke zaal is een deur naar buiten. Zo komt de natuur gewoon naar binnen. Wie geluk heeft ziet ’s middags zelfs paarden voorbij komen.”

Larisa Goudt-Balog, Strandhotel Westduin
‘Dat wat je buiten ziet, moet ook ín het hotel voelbaar zijn’. Dat is de filosofie bij Standhotel Westduin, verduidelijkt Larisa Goudt-Balog. | Foto: Thomas Fasting

Buiten naar binnen

‘Dat wat je buiten ziet, moet ook ín het hotel voelbaar zijn’. Vanuit die gedachte is Strandhotel Westduin ingericht. De kleur van de vloerbedekking is bijvoorbeeld op de natuur afgestemd. Groen van het helmgras, beige van het strand en bruin van het bos. In de vergaderzalen hangen grote foto’s van het strand, de boulevard en de duinen. Ook is er veel hout in het interieur verwerkt.
Goudt-Balog: “We zijn erg trots op onze natuurlijke vergaderzaal, waarvan één wand compleet met mos is bedekt. De andere wanden zijn bekleed met hergebruikt hout dat werd gebruikt voor schuurtjes in Kamperland waarin de aardappelen werden opgeslagen.”
In totaal beschikt Strandhotel Westduin over 9 multifunctionele vergaderzalen. De capaciteit van de zalen loopt uiteen van 2 tot 500 personen in theateropstelling. Verder telt het hotel 116 kamers, waaronder 4 suites.

Teamactiviteiten

Organisatoren worden zich er steeds meer van bewust dat een vergaderdag momenten van rust nodig heeft om de concentratie optimaal te houden. Volgens Goudt-Balog is de vraag naar teamactiviteiten de laatste jaren dan ook aanzienlijk toegenomen. “We denken zoveel mogelijk met de gast mee”, vertelt ze. “Wat is het doel van de meeting? Met welke middelen kunnen we dat doel bereiken?”
“Denk bijvoorbeeld aan een golfclinic, suppen op zee, strandjutten… er zijn vele mogelijkheden. We werken veel samen met partners, maar in het hotel zelf organiseren we ook van alles. De Gin Tonic-workshop is heel populair. Hierbij wordt uitleg gegeven over de verschillende soorten gin en hoe je die kunt combineren. Ook het bezoek aan een oesterij doet het altijd goed. En bij mooi weer organiseren we graag een barbecue in de tuin.”

Duurzame keuzes

Een andere ontwikkeling die Larisa Goudt-Balog opvalt is dat duurzame keuzes steeds belangrijker worden.
“Congreshotels kunnen niet meer om de Green Key heen. Uiteraard hebben wij dit keurmerk. Ook dit jaar kregen we weer het gouden Green Key keurmerk. We doen er alles aan om deze hoogste beoordeling te behouden. Zo zijn we strenge afvalscheiders en hebben we onze eigen ‘milieustraat’. Voor het interieur werd zoveel mogelijk materiaal hergebruikt. Kortom: we doen wat we kunnen om de natuur te helpen.”
Ook een persoonlijke service staat hoog in het vaandel bij Strandhotel Westduin. “Het succes van een hotel valt of staat met een fijn team. Ik kan wel zeggen dat dit bij ons wel goed zit. We zijn helemaal op elkaar ingespeeld en zullen elkaar altijd helpen. Stel dat er een aanvraag komt voor iets dat we niet standaard aanbieden. Dan bedenken we met elkaar hoe we tóch aan de wens van de gast kunnen voldoen. Vaak krijgen we complimenten over onze persoonlijke aanpak. Het is eerder regel dan uitzondering dat onze zakelijke gasten terugkomen.”

 


Logo Strandhotel Westduin

Even eenvoudig als doeltreffend

Na 35 jaar is Strandhotel Westduin een sterk hotelmerk. Daar hoort natuurlijk ook een passend logo bij. Het nieuwe logo is even eenvoudig als doeltreffend. De W van Westduin bestaat uit vier pijlers: gastvrijheid, familiehotel, kwaliteit en duurzaamheid. De drie golven verwijzen naar de sterke punten waarmee dit congreshotel zich onderscheid: de zee, de duinen en het strand. Met het nieuwe logo wordt de unieke locatie op vijftig meter van het strand en midden in de natuur extra benadrukt.