''The Bag Whisperer'': ludieke marketingactie van Parthen | Conference Matters

”The Bag Whisperer”: ludieke marketingactie van Parthen

Een filmpje waarin de ”Bag Whisperer” centraal staat. Met deze ludieke marketingtool benaderde Parthen begin september een aantal potentiële klanten. Het filmpje werd opgenomen in het Auditorium van de Amsterdam RAI en laat een zaal vol tassen zien die in gesprek gaan met de ‘Bag Whisperer’.Door het intro en het slotstuk steeds te veranderen, werd het filmpje voor zo”n dertig potentiële klanten op maat gemaakt. Daarna werden de klanten via twitter en per post uitgenodigd om het filmpje te bekijken.

Het idee komt van het salesteam van Parthen. "We wilden onze potentiële klanten eens op een bijzondere manier benaderen", vertelt Allard Jurriëns van Parthen. "Geïnspireerd op de ‘Dog
Whisperer’ is het filmpje met de ‘Bag Whisperer’ ontstaan. Met dit filmpje laten we zien dat we een creatief bedrijf zijn en dat we graag met onze klanten meedenken. In het filmpje heeft elke tas een eigen gedaante en een eigen verhaal. Het doel is dat klanten de volgende tassenorder bij Parthen plaatsen. "

Maar dat niet alleen. Jurriëns: "Het filmpje is grappig van toon, maar heeft een duidelijke onderliggende boodschap: professionaliteit zit ”m in de details. En Parthen is de aangewezen partner voor organisatoren van congressen en evenementen."

Parthen levert producten en diensten voor de meetingbranche, zoals congresregistratie, venue finding, het softwarepakket Eventure, tijdelijk personeel en op maat gemaakte tassen en badges.