Congressen

The Glasgow Model wint ICCA Best Marketing Award

De gezamelijke inzending van Glasgow City Marketing Bureau en de Scottish Exhibition and Conference Centre heeft de ICCA Best Marketing Award 2011 in de wacht gesleept. Het winnende marketingconcept 'Glasgow Model' werd tijdens de slotzitting op het 50e ICCA Congres in Leipzig, Duitsland, bekend gemaakt.Aileen Crawford, hoofd Conventions bij Glasgow City Marketing Bureau en Ben Goedegebuure, directeur Sales van de Scottish Exhibition & Conference Centre presenteerden 'The Glasgow Model' als een case-studie van het wereld Parkinson Congres 2010.

Crawford: "In het economische klimaat van vandaag merkten we dat steeds meer cliënten nerveus zijn over de financiering van hun evenement en over het financiële succes van hun congres. We voelden het als onze plicht om hen te steunen. Maar hoe? Om succesvol te blijven, moet je anders gaan denken. Als city marketing bureau vonden we het belangrijk om op onze sterke Glasgow-punten voort te bouwen. Verder realiseerden we ons dat het niet genoeg was om 'gewoon' leverancier van onze klanten te zijn. We moesten veranderen in actieve partners en zelf belanghebbende in de evenementen van onze klanten worden. Vanuit dat uitgangspunt zijn we tot een nieuwe manier van werken gekomen. We zijn nu écht partner van onze klanten, ook financieel. Dit lost niet alleen de financiële problemen van onze klanten op, maar leidt tevens tot een sterke band die veel verder gaat dan de band klant-leverancier. Dat betekent zowel voor ons als voor onze klant meer zekerheid, nu en in de toekomst. Deze nieuwe aanpak noemen we het 'Glasgow Model'."

Ander genomineerden van de ICCA Best Marketing Award waren China Star Travel en het congresbureau Polen. De ICCA Best Marketing Award is opgericht in 1997 en erkent uitstekende prestaties van organisaties op het gebied van het vermarkten van hun bestemming of product. De ingezonden cases kunnen variëren van volledige campagnes tot individuele promoties en evenementen. De ICCA Best Marketing Award staat alleen open voor ICCA-leden.

Op de foto: Simone Sfeir  van Bedouk Meetings & Events Media, de sponsor van de prijs (links) en ICCA president Arnaldo Nardone (rechts) overhandigen de award aan Aileen Crawford, hoofd Conventions bij Glasgow City Marketing Bureau.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief