Congressen

AV-experience succesvol citymarketinginstrument

De audiovisuele experience The Hague Impressions is een ideaal visitekaartje voor de stad, zo stelde wethouder Frits Huffnagel op 2 oktober bij een jubileumbijeenkomst van de producent Zcene. De multi-screen presentatie draait doorlopend in het Haags Gemeentehuis op een schermbreedte van 18 meter. De experience is volgens Huffnagel ‘een geslaagde kruising tussen Panorama Mesdag en het Omniversum’.

Huffnagel: “De experience zet Den Haag gevarieerd op de kaart. Het is een unieke manier van citymarketing. De presentatie draait al sinds januari en elke dag zie ik tientallen bezoekers. En ook andere steden nemen er geïnteresseerd kennis van. Deze presentatie werd onlangs genomineerd voor de Golden Camera for Corporate Productions van het International Film & Video Festival in Los Angeles. Dat is toch zoiets als een Oscar in deze categorie.”

De opdracht voor de film luidde: ‘Breng Den Haag bij een breed publiek onder de aandacht als internationale stad van recht, vrede en veiligheid.’

Zcene Moving Media ging ermee aan de slag. Filmmaker Bram Verlaan: “Het gaat erom de stadsbeleving van Den Haag op een vernieuwende wijze neer te zetten. En daarbij zowel inwoners, ondernemers en investeerders als bezoekers en buitenlandse toeristen van de stad aan te spreken.”

Zcene bedacht dat het antwoord niet lag in het gebruik van verbale superlatieven, maar in het eerlijk en oprecht tonen van de veelzijdige werkelijkheid. Verlaan: “Het resultaat is een indrukwekkend spel van beeld, licht en geluid dat met recht een visitekaartje van de stad is. Gedurende ruim 10 minuten wordt de kijker ondergedompeld in geschiedenis, stadsontwikkeling, cultuur en toeristische trekpleisters van de internationale City of Peace & Justice. Het mooie is dat iedereen die wil de film kan bezoeken. Hij draait doorlopend in het Haags Gemeentehuis.“

Zcene ontving de officiële bedankwoorden van Frits Huffnagel ter ere van hun zevenjarig bestaan. Dan Brinkhuis van Zcene: “Het leek ons gepast om onze klanten voor een borrel bij The Hague Impressions uit te nodigen. Toch één van onze meest prestigieuze projecten tot nu toe. Vandaag is trouwens ook het Netwerk Citymarketing van start gegaan met 400 beleidsmakers, onderzoekers en citymarketeers. Citymarketing is booming. En een audiovisuele stadsbeleving kan citymarketing vaart geven.”

Bekijk het filmpje waarin Huffnagel de makers van The Hague Impressions bedankt.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief