Travel Bloggers Unite Conference brengt 150 reisbloggers naar Rotterdam | Conference Matters

Travel Bloggers Unite Conference brengt 150 reisbloggers naar Rotterdam

Rotterdam zal in mei worden overspoeld door reisbloggers. Rotterdam Marketing is er samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) in geslaagd de Travel Bloggers Unite Conference naar de Maasstad te halen. Drie dagen lang zullen zo’n 150 internationale reisbloggers in de stad verblijven. 

“Travel Bloggers Unite is verheugd de vijfde bloggers conferentie naar Rotterdam te brengen”, stelt Oliver Gradwell, directeur en oprichter van TBU. “Rotterdam heeft een geweldig verhaal te vertellen en biedt onze deelnemers een bedwelmende mix van geschiedenis en cultuur samen met een divers aanbod aan winkels en restaurants. Dit jaar is een bijzondere editie met maar liefst drie themadagen waar inspiratie, netwerken en leren centraal staan. Voor deze speciale conferentie zochten we een speciale gaststad en die hebben we in Rotterdam gevonden.”

Travel Bloggers Unite is een netwerk voor professionele reisbloggers en -journalisten wereldwijd. TBU organiseert sinds 2011 conferentie waar voor de industrie relevante kennis en ervaringen worden uitgewisseld. Tijdens de conferentie vindt eveneens de uitreiking van de Travel Bloggy Awards plaats.

De komst van de TBU conferentie naar Rotterdam is van grote waarde voor de stad. Ton Wesselink, directeur van Rotterdam Marketing: “Het fenomeen reisbloggers is relatief nieuw. Deze reisjournalisten beschikken echter vaak over een groep trouwe lezers en zijn door hun sociale mediakanalen in staat snel te publiceren. Het bereik en de impact van zo’n 150 bloggers die drie dagen lang over Rotterdam zullen bloggen, twitteren en facebooken is daarmee immens en dus goed voor de zichtbaarheid van de stad.”

Conrad van Tiggelen, Directeur Marketing bij het NBTC: “De marketing impact van een dergelijk bloggers conferentie is groot. Door drie dagen een kleine 150 bloggers te hosten in Rotterdam verschijnt er een veelheid en diversiteit aan artikelen die door de bloggers worden verspreid. Het merk Holland wordt hiermee positief geladen. Het imago van Rotterdam én Holland worden versterkt  en we vergroten daarmee de internationale marketing slagkracht.”

Het congres, dat van 17 tot 20 mei duurt, vindt plaats in het nieuw te openen Mainport Hotel Rotterdam aan de Leuvehaven. Rondom de conferentie wordt een toeristisch programma voor de deelnemers opgesteld om ze kennis te laten maken met de stad. Rotterdam Marketing zal hier de komende maanden samen met verschillende partners in de stad invulling aan geven.