Vergaderen voor goed doel tijdens Maastricht aan de Vergadertafel | Conference Matters

Vergaderen voor goed doel tijdens Maastricht aan de Vergadertafel

Maastricht aan de Vergadertafel beleeft haar eerste editie van 13 tot en met 27 januari 2013. Dan kan er in Maastricht en omgeving vergaderd worden voor een goede prijs én voor een goed doel.

Tijdens Maastricht aan de Vergadertafel kan men bij diverse locaties een 8-uurs vergaderarrangement boeken voor de speciale prijs van € 40,20 per persoon. Elk arrangement levert een symbolische bijdrage van 20 eurocent aan het goede doel Fill the Cup, dat ervoor zorgt dat schoolmaaltijden worden verstrekt via het World Food Programme.

Volgens initiatiefnemer Maastricht Congres Bureau heeft die 20 eurocent meer waarde dan op het eerste gezicht lijkt. Voor dat bedrag kan een kind in een arm land al worden voorzien van een gezonde maaltijd op school. Voor veel ouders is het verstrekken van maaltijden een reden om hun kind naar school te laten gaan in plaats van te laten werken. Zo kunnen kinderen onderwijs volgen en hebben ze een kans aan de honger en armoede te ontsnappen. 

Maastricht aan de Vergadertafel is het nieuwste onderdeel van het succesvolle 'Maastricht aan'-concept, dat verder bestaat uit Maastricht aan Tafel en Maastricht aan de Bar. Tijdens Maastricht aan Tafel serveren voor de achtste keer meer dan 25 restaurants met uiteenlopende keukens op speciale locaties een driegangen menu voor het symbolische bedrag van € 25,20. Maastricht aan de Bar wordt gecontinueerd en zal voor de tweede keer parallel lopen met Maastricht aan Tafel. Bij een aantal sfeervolle cafés kan men voor € 10,20 genieten van een ‘Maastrichts aperitief & tapas voor twee’.

Marcel Knols, Directeur Maastricht Congres Bureau en VVV Maastricht: ‘De marketingwaarde van Maastricht aan… voor de stad is groot. Dat blijkt wel uit het feit dat steeds meer partijen zich erbij aansluiten en het concept zich steeds verder uitbreidt. Dit jaar is er weer een nieuwe variant ontstaan: Maastricht aan de Vergadertafel, die we mogen toevoegen aan Maastricht aan Tafel en Maastricht aan de Bar. Op deze manier verspreidt het concept van Maastricht aan… zich nu dus ook over de zakelijke markt.’