Congressen

Voorbeeld voor de branche

MPI NLconference 2010

Als je als vakvereniging voor meeting planners en suppliers een congres organiseert dan weet je dat je het goede voorbeeld moet geven. MPI Nederland staat met haar NL Conference jaarlijks voor deze opgave. Een extra opgave volgt uit het feit dat de organisatie vrijwilligerswerk is, uitgevoerd door een team dat minimaal tweejaarlijks van samenstelling wisselt. Dat laatste is ook een voordeel, want daardoor wordt de NL Conference steeds weer opnieuw uitgevonden.

En zo is ook de aanstaande NL Conference die plaatsvindt op 9 maart 2010 in het RAI Elicium weer anders dan andere edities. Onder leiding van Xander Kranenburg heeft het organiserend team dit keer gekozen voor kort en inspirerend. Kort wil zeggen twintig minuten per presentatie en inspirerend wil zeggen, alleen sprekers die hebben aangetoond dat ze een boeiende presentatie kunnen houden.

‘We nemen alleen sprekers die we kennen en die we zelf aan het werk hebben gezien’, verzekert Xander me. Om er aan toe te voegen: ‘Dat iemand ergens een goed boek over heeft geschreven, wil nog niet zeggen dat hij het onderwerp goed op een podium kan presenteren.’

Verder is ‘content King’ tijdens deze NL Conference. Deze dag wordt in maar liefst 15 sessies het hele traject doorlopen dat nodig is voor een geslaagde meeting. Alle  sprekers moeten van de organisatie een vertaalslag maken naar de praktijk.

Diverse sprekers hebben al toegezegd om deze uitdaging aan te gaan en de komende weken volgen er meer. Kijk op de website van de MPI NL Conference 2010 om te zien hoe de meeting industrie haar eigen congres organiseert.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief