Vulkaanuitbarsting als marketingtool: Iceland wint ICCA Best Marketing Award | Conference Matters

Vulkaanuitbarsting als marketingtool: Iceland wint ICCA Best Marketing Award

Het Iceland Convention and Incentive Bureau heeft de ICCA Best Marketing Award gewonnen, wegens het inzetten van de vulkaanramp als marketingtool. Dat werd bekend gemaakt tijdens het 49e ICCA Congres dat eind oktober in India werd gehouden.Hoe maak je van een vulkanische uitbarsting met als gevolg een dagenlange Europese ”no-fly-zone” een succesvol marketingverhaal? Dat was de uitdaging waar Iceland dit jaar voor stond. Anna Valdimarsdottir van het IJslandse Convention and Incentive Bureau verrasste de 720 deelnemers uit 59 landen van het ICCA-congres in India met het verhaal hoe men in IJsland deze ramp omboog tot een nationale en internationale succesvolle marketingcampagne. Met als belangrijke uitkomst dat IJsland op zakelijk gebied slechts iets minder business behaalde dan wat men oorspronkelijk – vóór de vulkaanuitbarsting – verwachtte.

De prijs viel in zeer goede aarde. "Het is overweldigend. Wat een fantastische ervaring om deze prijs te winnen", was de reactie van Valdimarsdottir nadat de resultaten van alle landen bekend waren gemaakt. "Om deze erkenning te krijgen van mijn collega”s uit de branche is onbeschrijflijk. Ik kijk ernaar uit om dit nieuws aan mijn collega”s e vrienden in Ijsland te vertellen!" De andere finalisten van de ICCA Best Marketing Award 2010 zijn: ExCeL London, United Kingdom and Sandton Convention Centre, South Africa.

De ICCA Best Marketing Award, opgericht in 1997, beloont organisaties die hun bestemming of product op een excellente manier marketen. Inzendingen kunnen variëren van een totale campagne tot individuele promoties en events. 

Info: www.iccaworld.com