Congressen

'Waarom juist gekke dingen goed werken'

Danny Hartman

Meetings en vergadering zijn al gauw traditioneel en dus is er creativiteit nodig om ze aantrekkelijk te maken, stelt Danny Hartman (27), marketing- en brandmanager bij ECC Leiden. “Ook mensen van wie je het niet verwacht, vinden gekke dingen gaaf.”

Welke huidige ontwikkeling vind je kenmerkend voor de sector?

“We hebben wat hybride meetings gehad en ik hoor nu veel dat mensen elkaar weer in real life willen ontmoeten. De middelen waarin we geïnvesteerd hebben om hybride te kunnen meeten zijn ook niet zoveel gebruikt als verwacht. En momenteel zijn de budgetten er ook weer naar om fysiek bij elkaar te komen. Richting de toekomst zal dat naar mijn idee ook zo blijven. Op voorwaarde dat we een bijzondere ervaring bieden.”

Hoe zorg je dat een meeting bijzonder is?

“Dat begint met een gave plek, met passende verlichting en decors. Er is creativiteit nodig. Meetings en vergadering zijn al gauw traditioneel. Daarom proberen we andersoortige locaties toe te voegen. Denk aan een Green House op een terras of het ombouwen van een oude kantine, fitnessruimte of zwembad. Dat voegt waarde toe aan iets wat vrij gauw saai kan worden. Je mag best gek doen. Juist doordat wij het als meetinglocatie nu wel gedaan hebben, merk je dat mensen waar je het niet van verwacht het toch ook gaaf vinden.”

Wat is voor jou belangrijk geweest om te leren van collega’s?

“Dat goede communicatie enorm belangrijk is. Soms wil je een idee of project er te vlot doorheen rammen. Jongeren willen nog wel eens eerst doen en dan nadenken, maar dan loop je tegen problemen aan en moet je last-minute veel regelen. Ervaring en een goede voorbereiding schelen een hoop. Dan neem je de rust om alle scenario’s na te lopen.”

Wat zou je graag willen veranderen in je werk?

“Door alle problemen in de wereld zijn veel bedrijven en zelfstandigen in de problemen gekomen. Ik zou wel een manier willen vinden om dat terug te draaien. We kunnen als sector juist weer vol gas, maar voldoende goed personeel ontbreekt. En door de hoge kosten die er momenteel zijn, is dat extra lastig op te vangen.”

Dit interview staat in de eerste editie van NxtGenLive, een uitgave van Zynchrone media voor en door toptalent in de beurzen-, congres- en eventbranche.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief