Wat heeft YouTube met deelname aan een vakbeurs te maken | Conference Matters

Wat heeft YouTube met deelname aan een vakbeurs te maken

U vraagt zich vast af wat heeft YouTube met deelname aan een vakbeurs te maken? Wellicht heeft u helemaal niets met YouTube of denkt u dat hier alleen kinderen naar kijken. Dat is niet zo. In 2016 maakte 7,5 miljoen Nederlanders gebruik van Youtube waarvan 1,7 miljoen mensen op dagelijkse basis. Dit is een groei van 31% ten opzichte van 2015 en het blijft groeien*. YouTube is een sterk online medium waar u uw bedrijf op kunt promoten.
 Het gebruiken van korte filmpjes om content mee te verspreiden is bijna niet meer weg te denken. We leven in een ‘Snack economie’. We vergaren informatie door hapklare korte filmpjes met informatie tot ons te nemen…“Maar wat heb ik daar aan”: denkt u wellicht, “ik maak geen filmpjes en ik betwijfel of mijn klanten daar naar kijken”. De kans is groot dat uw klanten wel degelijk op YouTube kijken als ze op zoek zijn naar informatie over uw product.

Wanneer men via Google informatie over uw product opzoekt komt men uiteindelijk bij uw filmpje of vlog uit omdat Google externe links positief beloont met een hogere ranking in de zoekmachine. Alleen dat zou al een goede reden voor u kunnen zijn om YouTube te gebruiken. Het maakt niet uit of het gaat om een instructievideo, een vlog of een introductievideo. Plaats de video op YouTube en maak een uitgaande link daar naar toe vanuit uw website dan geeft het u al een voordeel. Maar daarmee hebben we nog niet verklaard wat heeft YouTube met deelname aan een vakbeurs te maken.

Draai video’s op uw stand
Tijdens de beurs kunt u uw stand zo inrichten dat er LED schermen hangen waarop u een instructie- of introductievideo’s kunt draaien. Uw bezoekers krijgen direct mee waar uw expertise ligt en wat u voor hen kan betekenen. Daarbij trekt het bezoekers naar uw stand. Zo is de film multifunctioneel inzetbaar. Zowel online als tijdens uw beursdeelname.

Lees verder