In het digitale magazine NxtGenLive geven twintigers en begin dertigers hun visie over de gewenste ontwikkelingen bij zakelijke events, beurzen, congressen, publieksevenementen en festivals. De publicatie van deze eerste editie is tevens het startsein voor een nieuwe community van young professionals in de livecommunicatiesector.
De redactie interviewde een twintigtal jonge talenten werkend voor een accommodatie, organisatiebureau, leverancier, vakorganisatie of opdrachtgever van livecommunicatie-events.
Inbreng essentieel
“Belangrijk is dat nieuw talent zelf ervaringen en meningen kan delen. Deze inbreng is essentieel voor de verdere ontwikkeling van dit mooie vakgebied”, vertelt hoofdredacteur Edwin Nunnink. “Over Millenials en Zoomers wordt veel geschreven. Wij vinden het waardevoller om deze generaties zelf aan het woord te laten.”
Voortouw nemen
Aangezien de hoofdredacteur zelf tot de meer ervaren professionals gerekend kan worden, is hij op zoek naar een vervanger. Iemand uit de doelgroep die graag het voortouw wil nemen in de community van young professionals in livecommunicatie.
NxtGenLive is een initiatief van Zynchrone media, uitgever van onder meer Expovisie en Conference Matters.