Zaam 5 jaar The Battlez wint Gouden Giraffe voor congressen | Conference Matters
Gouden Giraffe Winnaar Congressen ZAAM web

Zaam 5 jaar The Battlez wint Gouden Giraffe voor congressen

Zaam 5 jaar The Battlez heeft de Gouden Giraffe 2017 gewonnen in de categorie congressen. Andere winnaars van de prijzen voor de beste eventmarketing en live-communicatie zijn McDonald’s (Brand Events en Publieksprijs Creativiteit), C&A (Interne Events), KuiperCompagnons (Relatie Events) en Coca-Cola (Publieksprijs Innovatief).

De Gouden Giraffe is de prijs van Eventbranche.nl voor evenementen die door bedrijven, overheden, goede doelen en andere organisaties als marketing- of communicatiemiddel worden ingezet.
In DeFabrique in Utrecht zagen op 2 februari ruim 500 eventprofessionals, marketeers en communicatie-experts hoe de 15 finalisten overdag nog één keer probeerden de vakjury (met onder andere  marketeers van Bol.com, Shell, ING, Leaseplan en Tommy Hilfiger) te overtuigen. In de avond werden tijdens de award-show de winnaars bekend gemaakt.

Congressen

Winnaar categorie Congressen: Zaam 5 jaar The Battlez uitgevoerd door SVP Sfeerbeheer / Event StoryBoard Canvas in opdracht van Stichting ZAAM.
Toelichting event:  Stichting ZAAM is het bevoegd gezag van 23 scholen in Amsterdam, Zaandam en Monnickendam. Doelstelling met het oog op het 5-jarig bestaan van de stichting: ‘we willen de investering in tijd en geld voor een feest en congres liever investeren in de verbetering van de scholen. Onder meer door kennisuitwisseling, de opstart van een platform voor samenwerking en door verbetering van communicatie.
Het resultaat: Het event leidde onder meer tot ideeën en plannen vanuit scholieren, medewerkers, die ook echt uitgevoerd zijn/worden. Daarnaast werd 5 oktober officieel omgedoopt tot De Dag van de Leraar. Er is communicatie en verbinding ontstaan tussen bestuur, leraren en leerlingen én het bestuur heeft zelfs besloten een innovatie platform te starten.

IFrame

Relatie Events

Winnaar categorie Relatie Events: VergezichtNL, 100 jaar KuiperCompagnons uitgevoerd door Team van Maanen in opdracht van KuiperCompagnons.
Toelichting event: Als oudste stedenbouwkundig bureau van het land wilde KuiperCompagnons haar gidsrol weer glans te geven. Door de crisis van 2008 werd echter amper meer gebouwd. Een jubileumevenement rondom het 100 jarig bestaan van het bedrijf moest KuiperCompagnons neerzetten als bureau dat niet als kampioen van het verleden wil worden gezien, maar als bureau waarmee je de komende 100 jaar in kunt. Daags na het evenement zat KuiperCompagnons al bij het ministerie om over de nationale omgevingsvisie te praten. Daarnaast zijn ze inmiddels onder andere betrokken bij de bouw van 800.000 woningen in de Randstad en de woningbouwplannen rondom de nieuwe Kuip.

IFrame

Brand Events

Winnaar categorie Brand Events: McDonalds Good Times Island uitgevoerd door BrandXtension in opdracht van McDonalds Nederland.
Toelichting event: Voor de grote groep Nederlanders die zomers thuis blijft bood McDonalds met Good Times Island ‘spontane geluksmomenten’ in een ultieme vakantie setting. Op het
tropisch eiland, gelegen in het Markermeer, vonden gedurende drie maanden in totaal 38 gepersonaliseerde evenementen plaats.
Het resultaat: 96% van alle Nederlanders werd in de zomer bereikt met communicatie over Good Times Island, de actiewebsite werd ruim 333.000 keer bezocht en 34.899 mensen schreven zich in om een bezoek aan het eiland te winnen.

IFrame

Interne Events

Winnaar categorie Interne Events: The C&A Future Challenge uitgevoerd door Marc van Laere Producties in opdracht van C&A.
Toelichting event:  De doelstelling van C&A was het vieren van het verleden en het verrijken van de toekomst met een programma waarbij toekomst, team en trots centraal moesten staan. Met The C&A Future Challenge lukte het om de rollen om te draaien en te doen waar al zo veel over gesproken en geschreven is: de kracht en invloed op de toekomst van onderaf laten komen. Medewerkers konden tijdens dit event hun toekomstplannen op het beursplein presenteren, met als afsluiting een spectaculair eindfeest.
Het resultaat: 60% van alle ideeën worden verder onderzocht en uitgewerkt. 20% daarvan is al op grote schaal geïmplementeerd.

IFrame

Publieksprijs

Door bijna 3.000 mensen werd er gestemd voor de publieksprijs. In de categorie creatief ging de prijs naar: McDonalds Good Times Island winnaar van de categorie Brand Events.
De publieksprijs innovatief ging naar Coca-Cola OPEN. Deze laatste case verdeelde 60 evenementen over diverse steden, waar steeds weer een appartement/huis gehuurd werd en omgebouwd tot een heuse Coca-Cola wereld. Daar werden stakeholders, regionale influencers maar juist ook het ‘tegengeluid’ om tafel gezet met de mensen achter de nieuwe visie en missie van Coca-Cola. Coca-Cola OPEN werd georganiseerd door Dr2 Events & Campaigns.

IFrame