Zeventien nationale congresbureaus lanceren Europees samenwerkingsverband | Conference Matters

Zeventien nationale congresbureaus lanceren Europees samenwerkingsverband

Zeventien nationale congresbureaus hebben zich aangesloten bij een nieuwe strategische alliantie binnen Europa. Het idee voor deze samenwerking werd vorig jaar gelanceerd door Eric Bakermans van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en Matthias Schultze van het German Convention Bureau (GCB).

 Doel van de informele groep is om de positie van Europa op de wereldmarkt van meetings te versterken. Dat gebeurt door kennisdeling en samenwerking.

Matthias Schultze: “Europa is de nummer één meeting bestemming in de wereld voor associatie meetings, als gastheer van bijna 2,5 miljoen zakelijke bezoekers per jaar. Het aantal meetings dat wordt gehouden is bijna drie keer zoveel als de op één na grootste markt. Dit is een ijzersterke propositie en we wilden een initiatief ontwikkelen die voortbouwt op dit succes en congresbureaus op het continent de mogelijkheid geven om zich te verbinden.”

Eric Bakermans: “Matthias en ik zijn het initiatief gestart om tegemoet te komen aan de behoefte om kennis te delen over onderwerpen die ons dagelijks werk als nationaal congresbureau raken. We zijn ons bewust van de noodzaak om te werken aan het combineren van onze inspanningen om deze sterke punten en expertise te vermarkten over de hele wereld.

De volgende zeventien nationale congresbureaus hebben zich aangesloten bij de Europese alliantie: Austrian Convention Bureau, Czech Convention Bureau, Estonian Convention Bureau, Finland Convention Bureau, GCB German Convention Bureau, Hungarian Convention Bureau, Meet in Reykjavik, Montenegro National Tourist Board/National Convention Bureau, NBTC Holland Marketing, Norway Convention Bureau, Poland Convention Bureau, Serbia Convention Bureau, Slovak Convention Bureau, Slovenian Convention Bureau, Switzerland Convention Bureau, VisitDenmark.