Zynchrone Media nieuwe uitgever van Conference Matters

Zynchrone Media neemt Expovisie en Conference Matters, twee vaktitels op het gebied van live communicatie, over van Het Portaal Uitgevers. Het nieuwe bedrijf wordt geleid door Marcel den Hoed en Jeroen Mirck.

Beurzen, congressen en zakelijke evenementen zijn na twee jaar corona belangrijker dan ooit. Daarom krijgen de vaktitels Expovisie en Conference Matters een stevige impuls bij een nieuwe uitgever. Zynchrone Media stelt zich ten doel om beide platforms verder uit te bouwen.

Managing director Marcel den Hoed, voorheen werkzaam bij Exterion Media, Metro Holland en Sanoma, ziet toe op de dagelijkse operatie en sales-activiteiten. Head of content Jeroen Mirck, als journalist eerder werkzaam voor Adformatie, Emerce, MarketingTribune en De Ondernemer, is verantwoordelijk voor de redactionele koers. Hij was in het verleden al enkele jaren hoofdredacteur van QM, de voorloper van Conference Matters.

Kennisplatform voor de hele branche

“Corona heeft zijn sporen nagelaten in de markt van beurzen, conferenties, evenementen en meetings, dus is herstel nu de grootste prioriteit”, zegt Marcel den Hoed. “Zynchrone Media wil daar aan bijdragen door Expovisie en Conference Matters het fundament te laten zijn voor een kennisplatform waar ontwikkelingen, innovaties en technologieën kunnen worden gedeeld. Het is ons doel om de rol van live communicatie in het medialandschap verder te versterken.”

Scherpere focus op live communicatie

Zynchrone Media gaat de uitdaging aan om zich met beide merken te ontwikkelen tot een intermediair voor de gehele industrie van live communicatie, waarin elkaar ontmoeten helemaal centraal staat. Dat gaat gebeuren met een nieuwe redactionele formule, nieuwe tools en services, een nog scherpere focus op live communicatie en een verbeterd gebruik van data.

“Expovisie en Conference Matters willen een brug slaan tussen de dagelijkse praktijk en bredere trends in de markt”, vertelt Jeroen Mirck. “Waar deze branche behoefte aan heeft is dialoog en kennisuitwisseling. Onze ambitie is het verbinden van mensen, producten, diensten en technieken. We willen informeren en inspireren. Dit alles om ervoor te zorgen dat live communicatie een bepalende rol inneemt in het totale medialandschap.”