Beurzen

AI maakt de social media posts van Horecava

Lekker Sociaal Media Horeca AI app

Horecava maakt haar Instagram posts tijdens editie 2024 met de AI Berichtenmaker voor Horeca. Deze AI-gedreven social media app voor de horeca is getraind met de schrijfstijl van Horecava zodat de tone of voice van de horecavakbeurs behouden blijft. 

Tijdens de Horecava loopt een team van zeven mensen over de beursvloer dat de hele dag bezig is om op social media te posten over nieuwe trends, wedstrijden, exposanten en ervaringen. De instagram posts op het Horecava account worden dit keer uitbesteed aan het algoritme van de berichtenmaker app.

Mineke Vrijenhoek, brand marketing manager Horecava: “Dit is natuurlijk een spannende stap. Je laat min of meer de controle los en vertrouwt op de techniek. Maar ik denk dat het belangrijk is voor Horecava om dit te doen en zo de branche meer vertrouwen te geven in nieuwe technologische ontwikkelingen.” 

Florentine Rijkmans, directeur Horecava: “Social media spelen een steeds grotere rol bij de marketing van restaurants, cafés en hotels. Niet alleen de free publicity van klanten die foto’s van hun bord op insta zetten, maar ook de horeca ondernemer zelf moet aan de bak. Bij een stijgend personeelstekort is het lastig om dit goed te doen. Kunstmatige intelligentie zou hier een geweldig hulpmiddel bij kunnen zijn.”

Social media app voor de horeca

Lekker Sociaal Media ontwikkelde de app, die sinds 8 januari in Betaversie beschikbaar is in de App Store en Google Play Store, speciaal voor horecabedrijven. Het chatvenster doet denken aan ChatGPT. De gebruiker kan via dit venster aan de chatbot vragen om leuke social media posts te schrijven.

Anders dan bij ChatGPT is de chatbot van Lekker Sociaal Media getraind met een eigen dataset van speciaal voor horecabedrijven ontwikkelde social media teksten. De chatbot doet alleen tekstvoorstellen die gebaseerd worden op deze dataset. Daardoor zijn de tekstvoorstellen goed bruikbaar voor horecabedrijven. Voor het samenstellen en personaliseren van de teksten gebruikt de chatbot AI.

Floor Eizema, eigenaar Lekker Sociaal Media: “Als eigenaar van een marketingbureau zie ik dat social media voor horeca niet moeilijk is. Het vroeg alleen te veel tijd en creativiteit van de horecaondernemer. Daardoor bleef de social media van horecabedrijven niet up to date of de ondernemer maakte de keuze om veel geld aan een marketingbureau te besteden. Dat lost de AI berichtenmaker voor Horeca op. Met deze app maken wij onszelf als social media bureau overbodig.”

 

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief