Congressen

Canada introduceert nieuw fonds voor aantrekken grote internationale congressen

Ministerial Tourism Council Canada met Minister van Toerisme Soraya Martinez Ferrada (blauw jasje) en links van haar de CEO van Destination Canada, Marsha Walden

Canada introduceert een nieuw fonds van 50 miljoen Canadese dollar (34 miljoen euro) om in de komende drie jaar grote internationale congressen binnen te halen. De verwachting is dat elke geïnvesteerde dollar minimaal 3,5 dollar oplevert voor de Canadese economie.

Het International Convention Attraction Fund (ICAF) is op 18 maart gelanceerd door Minister van Toerisme Soraya Martinez Ferrada en de CEO van Destination Canada, Marsha Walden.

Historische investeringen

"Het organiseren van meer internationale evenementen is een centraal onderdeel van ons werk om het Canadese toerisme te helpen zijn volledige potentieel te bereiken", aldus de minister. “Daarom doet Destination Canada, als onderdeel van de nieuwe Federal Tourism Growth Strategy, historische investeringen om meer congressen aan te trekken. Deze evenementen laten het beste van Canada zien, verlengen ons toeristisch seizoen en trekken zakenmensen aan – die doorgaans twee keer zo veel uitgeven als vakantiegangers. We verwachten dat dit programma minstens 174 miljoen dollar (119 miljoen euro, RED) in de Canadese economie zal binnenbrengen. Gezien de hevige concurrentie rondom deze evenementen zal deze investering ervoor zorgen dat Canada met de besten kan concurreren."

Criteria

De maximale bijdrage voor een congres is 1 miljoen Canadese dollar. De aanvraag kan worden gedaan door Canadese Destination Management Organizations (DMO's) die een bod uit willen brengen op een grote internationale conventie. De exacte hoogte van het bedrag wordt bepaald op basis van een aantal criteria.

Zo moet het congres gericht zijn op een van de zes prioritaire sectoren van Destination Canada – geavanceerde productie, agribusiness, biowetenschappen, natuurlijke hulpbronnen, digitale industrieën en financiën/verzekeringen – en/of aansluiten bij een mandaat, doelstelling of initiatief van de Canadese federale overheid.

Ook moeten de economische voordelen voor de gastregio goed zijn gedocumenteerd. Daarnaast moet het gaat om een city-wide congres, met een gegarandeerd aantal deelnemers dat evenredig is aan de grootte van de stad, haar infrastructuur en faciliteiten

Daarnaast is er extra steun voor evenementen die aansluiten bij ten minste één van de 17 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties.

Toekomstige economie

“Wij zien 2024 als jaar waarin Canada competitief is op het gebied van zakelijke evenementen”, aldus Marsha Walden, CEO van Destination Canada. “Dit is wat er nodig is om te strijden voor de belangrijkste zakelijke evenementen ter wereld en te winnen. Zakelijke evenementen hebben directe voordelen voor de huidige Canadese economie en de toeristische sector, maar ook voordelen op de lange termijn die verder gaan dan het toerisme bij het aantrekken van directe buitenlandse investeringen, innovatieve bedrijven en nieuw talent in snelgroeiende sectoren die van cruciaal belang zijn voor de toekomstige economie van Canada.”


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief