Sportevenementen

Met Augmented Reality adopteert La Liga de branding van sponsor EA Sports FC

La Liga uitzending met spelerskaarten

La Liga, de eredivisie van het Spaanse voetbal, onderging dit seizoen een rebranding die visueel aansluit bij de nieuwe sponsor EA Sports in een poging om Gen-Z fans van de videogame te bereiken.

Na de break-up met voetbalorganisatie FIFA wijzigde EA de naam van haar populaire FIFA voetbal game in EA Sports FC. Ter promotie van de nieuwe naam tekende het gamebedrijf een nieuwe vijfjarige deal als primaire hoofdsponsor van de hoogste divisie van La Liga, La Liga EA Sports, en zijn tweede divisie, La Liga Hypermotion.

Augmented Reality

De voetbalcompetitie hoopt ondertussen de populariteit van de videogame na te bootsen door extra informatie in de visuele stijl van de game toe te voegen aan de live-beelden. Doordat La Liga volledige controle heeft over de live-stream output kan het een digitale Augmented Reality (AR) laag realtime toevoegen aan de beelden en heeft het de controle over de uitstraling. 

Op die manier toont men tijdens dode spelmomenten gedetailleerde statistieken op een vergelijkbare manier als in de game. Herkenbaar zijn de spelerskaarten vanuit de game en de cursors die zich richten op spelers.

In-game visuals

Met nieuwe bank, lucht- en cinomatografische camera's die worden geïmplementeerd in alle stadions komen de in-game visuals dit seizoen tot leven in de uitzendingen.

La Liga behoudt volledige controle over de output via een partnerschap met de Spaanse sportrechten- en uitzendgroep MediaPro. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Engelse Premier League, die een andere look zal hebben op basis van de omroep die de rechten houdt.

Bron: The Drum

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief