Beurzen

‘Trigger beursbezoekers met een heldere boodschap’

Floris Hollander

Het lijkt zo simpel. Een stand bouwen, kan toch iedereen? Ja, zeggen de specialisten van Expospaces. Iedereen kan wel iets fabriceren, maar wil je met jouw aanwezigheid op een beurs het verschil maken, dan komt er meer bij kijken. “Wij bouwen graag sámen met onze klant aan een sterk merk”, aldus eigenaar Floris Hollander van Expospaces.

“Het begint volgens Floris Hollander bij het eerste contact met de klant. “We zien het ontwikkelen van een nieuw beursconcept als een coproductie. Bij Expospaces zitten we niet tegenover onze klant, we gaan als partner liever naast de klant aan tafel zitten. Samen zoeken we naar de stand die het beste past bij de beursdoelstellingen .”

Onderscheidende factor

Expospaces werkt graag aan een langdurige relatie. Grote opdrachtgevers zoals Tata Steel, EuroCaps en Vecos zijn er kind aan huis. Expospaces bouwt veel stands, die het ook op internationale beurzen goed doen. Wat de onderscheidende factor is van Expospaces?

Floris Hollander: “Het begint met de doelstelling van de klant op de beurs. Het komt regelmatig voor dat de briefing meer over praktische zaken gaat, dan over wat men eigenlijk wil bereiken. Wij stellen liever de belangrijkste vraag eerst: waarom sta je op de beurs? Op de beurs zelf wordt niet veel zakengedaan. Voor 90 procent is de beurs een inventarisatie en kwalificatie van zowel de expospant als de bezoeker, een eerste stap. Door slimme en goede vragen te stellen kun je in korte tijd inventariseren of het voor beide partijen zinvol is om een afspraak te maken om na de beurs samen aan tafel te gaan om verder te praten.

Met de gekwalificeerde leads die een beurs oplevert, ga je dus meteen na de beurs aan de slag.”

Expospaces ontzorgt haar klanten al ruim dertig jaar. “Met een goede stand bouw je aan je merk en leg je nieuwe contacten. Building stands, building brands! Het is belangrijk om keuzes te maken en eenduidig te communiceren, want bezoekers beslissen in een paar seconden of ze bij jouw stand blijven staan. Daarom moet je om nóg succesvoller te zijn, ook een zeer proactieve en enthousiaste standcrew hebben!”

Duurzaam gefabriceerd

Veel door Expospaces ontworpen en gebouwde beursstands zijn duurzaam gefabriceerd met een zo minimaal mogelijke belasting van het milieu. “Dat doen we al bijna dertig jaar. Duurzaam en modulair denken zit in ons dna. Veel beurslocaties schrijven dat ook voor en toch zien we dat er nog steeds vrachtwagens vol met pallets spaanplaat worden geleverd, waarna er een zaagmachine in actie komt om alles ter plekke op maat te zagen. Na de beurs verdwijnen deze stands meestal direct in de container. Onbegrijpelijk dat dit nog kan in deze tijd.”

Expospaces werkt met het modulaire beMatrix-systeem, dat steeds weer wordt hergebruikt. “We combineren dit met speciaal voor de klant gemaakte details, waardoor het eindresultaat een maatoplossing is. Doordat veel klanten vaker naar een beurs gaan, maken we veel duurzaam inzetbare onderdelen, die goed verpakt worden om vaker te kunnen gebruiken. Wanneer we een eenmalig onderdeel aanbieden, maken we juist gebruik van materiaal wat goed te recyclen is, zoals karton. Eenmaal afgeschreven, dan wordt dit materiaal gerecycled. We werken op alle fronten met producten waar we circulair mee omgaan. Op alle details maken we bewuste, groene keuzes.”


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief