Festivals

Vivendi werkt aan verkoop See Tickets en belang in elf festivals

Vivendi Village homepage

Vivendi, het in Parijs gevestigde internationale mediabedrijf, is naar verluidt op zoek naar een overnamekandidaat voor haar full-service ticketingsysteem See Tickets en het belang van dochterbedrijf Vivendi Village in elf festivals in Frankrijk en het VK, waaronder Kite en Love Supreme.

Het Kite festival (8.000 bezoekers) werd vorig jaar gelanceerd door Ciro Romano's Napolitan Music, die ook het Love Supreme Jazz Festival (23.000 bezoekers) promoot, in samenwerking met Vivendi-productiebedrijf U-Live. Het festival keerde in juni terug naar het Kirtlington Park in Oxfordshire met een line-up die muziektalent zoals Hot Chip en de Pretenders combineerde, samen met sprekers, variërend van cabaretier en auteur Adam Kay tot voormalig premier Sir John Major.

See Tickets

See Tickets, dat operationeel is in negen Europese landen, waaronder Nederland, en de VS,  werd overgenomen door Vivendi in 2011. Het bedrijf verkocht vorig jaar 39 miljoen tickets voor onder meer Glastonbury Festival en Tomorrowland.

Volgens het bericht van Sky News werkt Vivendi samen met adviseurs om de verkoop van onderdelen van Vivendi Village te onderzoeken, met de verwachting dat het verkoopproces binnenkort kan beginnen.

Kunnen niet concurreren

De bronnen van Sky suggereren dat het Franse media-conglomeraat heeft geconcludeerd dat haar festivals en ticketsegmenten niet konden concurreren met marktleiders zoals Live Nation/Ticketmaster en AEG. Vivendi Village behaalde in 2022 een omzet van 238 miljoen euro waarvan volgens een verklaring van het moederbedrijf 70 procent afkomstig was van ticketing.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief